Kan donduran sözler: Boeing uçaklarının parçalarında ciddi kusurlar vardı
2 mins read

Kan donduran sözler: Boeing uçaklarının parçalarında ciddi kusurlar vardı

Dünyanın en büyük ticari uçak firmalarından Boeing’e, gövde parçaları üreten bir fabrikanın eski yetkilisi, birçok parçanın kusurlu şekilde üretimden çıktığını iddia etti.

BBC’ye konuşan Santiago Paredes, farbrikada kalite kontrol uzmanı olarak görevliydi. Kansas’taki Spirit AeroSystems isimli fabrikanın eski çalışanı olan Paredes, Boeing’e gönderilmek üzere kargolanmış bazı parçalarda “200 kusur” tespit ettiği zamanlar olduğunu söyledi.

Fabrikadaki sıkıntıları orada çalıştığı 2010 – 2022 yılları arasında tecrübe ettiğini savunan kalite sorumlusu, Boeing’e gönderilme aşamasına gelmiş gövde parçalarında tespit ettiği kusurlar arasında “eksik bağlantı parçası ve yamulmuş parça” olduğunu ifade etti.

Santiago Paredes, üretimle endişeleri gidermek için inceleme yapmak istediğinde kendisine “şov-bozan” lakabı takıldığını söyledi.

BBC’ye açıklama yapan fabrika yönetimi, iddiaları reddetti.

KARGO UÇAĞI İSTANBUL’DA GÖVDE ÜSTÜ İNDİ

ABD’de eylül ayında Alaska Havayolları’nın uçuşunda kalkıştan kısa süre sonra uçağın gövdesi düşmüştü. Bu olayı art arda yaşanan sorunlar izlemişti.

Son olarak da Paris-İstanbul seferini yapan Fedex Havayollarına ait Boeing 763 tipi bir kargo uçağı, dün iniş takımlarında arıza meydana gelince, İstanbul Havalimanı’nda gövde üzerine iniş yaptı.

Mart ayında sonuçları açıklanan bir incelemede, Boeing ve tedarikçisi Spirit AeroSystems’in 737 Max tipi uçakların imalat süreçlerinde “üretim kalite kontrol gerekliliklerine uymadığı birçok örnek” tespit edildiği bildirilmişti.

‘KOTAYI DOLDURMAYA ODAKLANMIŞLARDI’

BBC’ye konuşan kalite uzmanı Parades, incelemelerinde daha az titiz olması konusunda baskıya uğradığını da söyledi:

“Sadece ürünün gönderilmesini istiyorlardı. Kusurlu gövde parçası gönderiyor olmanın sonuçlarına bakmıyorlardı. Sadece kotayı doldurmaya, takvime göre gönderim yapmaya odaklanmışlardı. Rakamlar iyi görünüyorsa, gövde parçalarının durumu önemli değildi”

Parades’in dile getirdiği iddiaların birçoğu, hissedarlar tarafından şirkete açılan davada da yer alıyor.

Şirketin Airbus 320’ye rakip olarak piyasaya sürdüğü 737 Max 8’ler kullanıma girdikten kısa süre sonra tasarım hatası nedeniyle 2018 ve 19 yıllarında iki defa düşmüş, 346 kişinin ölümüne yol açmıştı.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir